Leveransvillkor
Dessa leveransvillkor gäller från och med 12.1.2017.
Webbutik
Trafomic Oy
Tuotekatu 15
21200 Raisio
+358 40 7722175
info@trafomic.fi
https://wallelaturit.fi
0283591-7
Butiken säljer produkter till myndiga privatpersoner. Priserna inkluderar mervärdesskatt. Vi förbehåller oss rätten i ändringen av priser och fraktkostnader.
Beställning
Produkter beställs i webbutiken genom att lägga dem i varukorgen och betala via vår onlinebetalningstjänst. Alla kunduppgifter hanteras konfidentiellt. De kontaktuppgifter som efterfrågas i samband med beställningen används enbart för leveransen eller för att klargöra eventuella oklarheter, om inte annat särskilt anges. När du beställer i webbutiken förutsätts du ha tagit del av och godkänt de alltid gällande leveransvillkoren.
Betalning och betalningssätt
Betalning sker genom Klarna Checkout, där följande alternativ erbjuds: faktura, delbetalning, kortbetalning och direktbankbetalning.
Genom att lämna dina uppgifter i kassan godkänner du Klarna AB:s villkor (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm). Genom att klicka på knappen ”Köp” godkänner du Walle s allmänna villkor.
Betalningstjänstleverantör
Betaltjänstleverantör och mellanhand är Paytrail Oyj (företagsreg.nr 2122839-7) i samarbete med finska banker och kreditinstitut. På din kontoutdrag eller kortfaktura anges Paytrail Oyj som mottagare, och de överför betalningen vidare till handlaren. Paytrail Oyj har tillstånd som betaltjänstleverantör. Vid reklamationer ber vi dig i första hand kontakta produktens leverantör.
Paytrail Oyj
Y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
https://www.paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta
Order- och betalningsbekräftelse
När vi har mottagit din beställning skickar vi omedelbart en orderbekräftelse via mejl med dina beställningsuppgifter. Kontrollera alltid att uppgifterna stämmer. Vid frågor, kontakta vår kundservice genast. Spara din orderbekräftelse om du behöver kontakta kundservice. Ha alltid ditt kund- och ordernummer till hands. Kontrollera att paketets innehåll överensstämmer med det som anges i orderbekräftelsen.
Kundservice
Trafomic Oy
Tuotekatu 15
21200 Raisio
+358 40 772 2175
info@trafomic.fi
https://wallelaturit.fi
Y-tunnus 0283591-7
Leveranssätt och fraktkostnader
Fraktkostnaderna inkluderar porto och emballage. I varukorgen får du en uppskattning av fraktkostnaderna baserat på det primära leveranssättet. Exakta fraktkostnader visas när du valt betal- och leveranssätt. Tillgängliga leveranssätt beror på varukorgens innehåll och totalvikt. Välj det alternativ som passar dig bäst; den exakta fraktkostnaden visas då.
Leveranstid
Våra vanligaste leveranstider inom Finland varierar beroende på beställning och leveranssätt. Avvikelser anges i varukorgen om varor är slut i lager, och vi informerar dig om eventuella förseningar omedelbart efter beställningen.
Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av yttre faktorer eller indirekta skador därav. Webbutiken informerar om särskilda leveranstider på sajten vid avvikelser.
Returvillkor
Ångerrätt
Du har rätt att ångra detta avtal inom 14 dagar utan att ange skäl. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag då den sista varan mottagits, eller för digitala produkter från dagen då beställningen mottogs.
För att utöva ångerrätten måste du meddela oss ditt beslut att häva avtalet på ett entydigt sätt (t.ex. brev eller mejl). Du kan använda vårt returformulär, men det är inte obligatoriskt.
Det räcker att du skickar din ångeranmälan innan ångerfristen löper ut.
Konsekvenser av ånger
Om du ångrar detta avtal återbetalar vi alla belopp du betalat, inklusive leveranskostnader (utom merkostnader om du valt en dyrare leveransmetod än den billigaste standardmetoden), utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att vi mottagit din ångeranmälan. Återbetalning sker med samma betalningsmetod som du använde vid köpet, om du inte uttryckligen godkänner annat. Du ska inte debiteras några kostnader för återbetalningen.
Ni måste returnera varorna utan oskäligt dröjsmål och senast 14 dagar efter att ni meddelat ånger. Fristen anses vara uppfylld om ni skickar tillbaka varorna innan den 14-dagarsperioden löpt ut.
Ni ansvarar endast för eventuell minskning av varornas värde som beror på hantering utöver vad som krävs för att fastställa varornas egenskaper, beskaffenhet och funktion.
Outtagna paket
Outtagna paket är inte samma sak som retur eller ångring. För paket som inte hämtas ut och där ingen ångeranmälan lämnats in, debiterar vi fraktkostnaden.
Reklamationer
Om en vara försvunnit eller skadats under transporten, eller inte motsvarar din beställning, måste du anmäla felet senast 14 dagar efter mottagandet skriftligen till den adress som anges under ”Ångerrätt och returvillkor” eller via det telefonnummer som anges i kontaktuppgifterna. Är paketet tydligt transportskadat måste du omedelbart reklamera skadan till transportföretaget enligt valt leveranssätt.